| Önsöz | Arama | Üyelik | Sohbet | Alış-Veriş | www.netyorum.com   
Ajanda
Seçtiklerimiz
Arşiv
Yazarlar
Yorumlar

Bölümler

Köşe Yazıları
Teknoloji
Sanat
Soru & Cevap
Dostluk & Sevgi
Eğlence
Geçmiş Zaman Olur ki

Konular

Sinema
Müzik
Kitap
Sözler
Oyunlar
Ürünler
Mekan
 
 
Reklam Fiyatları

İzleyici Mesajları

Elektronik posta :
bilgi@netyorum.com

 
 
Bu sayfayı arkadaşınıza göndermek için tıklayın.

 
 
Açılış sayfası yapmak için tıklayın.

Sık kullanılanlar listesine eklemek için tıklayın.

 

Eski Sayıları

Sanat 16.03.2004 - netyorum.com / Sayı: 155

YAVUZ KILIÇER - RESİM SERGİSİ

Yavuz Kılıçer’in son dönem çalışmalarını kapsayan

“Ufuklarımızda

Gâhî Arzu, gâhî Kamber;

Gâhî Leyla, gâhî Mecnûn

Öyle yâ,

Her âşığın bir âhı vardır.”


başlıklı sergisi, 19 Şubat - 15 Mart 2004 tarihleri arasında Galeri VII Sanat - Erguvan Katı’nda gerçekleştirilecek.

Yavuz Kılıçer’in son dönem çalışmalarına baktığımızda akademik formasyondan süzülüp, halk sanatına konu olan masal söylemlerini kendine özgün anlayışla, tıpkı bir Japon estamp ustası gibi geniş yüzeylerde yalın ve minimal çizgilerle olayları anlatmayı tercih etmesi önemlidir.

Masal kahramanları halk resimlerinde izleyiciye zaman zaman birer işaret ve sembol olarak gösterilirdi.Bugün Yavuz Kılıçer’in resimlerindeki yüzlerin olmayışı bu imge’nin yaşatılması ve sahip çıkılmasından kaynaklanıyor.

Klasik siluet halindeki figürleri çevreleyen motif ve resimsel desen anlayışının temel belirleyicisi olan geometri, amaç olarak karşımıza çıkar.Sanatçı ‘Hamam’ resmindeki kurnadan su alan ayaktaki figürün hareketi Antik Yunan’a ait bir vazodaki figürün hareketine gönderme yaparak resmin geçmiş sanatlarla olan bağlantısını sağlamlaştırır.

Yavuz’un kurguladığı kompozisyonlar genellikle yatay ve dikey hareketlerden oluşur.Bazı elemanları süsleyerek ve motifle örerek bu statik yapıyı alternatif bir hareketle destekler, öte yandan sanat yapıtının nesnel kabul edilmesi için, plastik açıdan çok zengin gerçekle, kurgu (fiction) arasındaki ayrılığı arttıran renkli planlar yoluyla soyut düzenleme arayışlarına girer.

Yavuz Kılıçer’in bu anlamda kolaja girmeden geleneksel iki boyutluluğa döndüğünde görüntünün yeniden yapılanışını kutsadığını ve bunları az görülen bir incelikle bir araya getirdiğini görürüz.

Temür Köran


Yorum Ekle Yorumları Listele
155. Sayı önceki yazı 155. Sayı sonraki yazı
Sanat Önceki Yazı Sanat Sonraki Yazı
Her hakkı saklıdır. All rights reserved. netyorum.com © 2000-2005 İstanbul-Türkiye