| Önsöz | Arama | Üyelik | Sohbet | Alış-Veriş | www.netyorum.com   
Ajanda
Seçtiklerimiz
Arşiv
Yazarlar
Yorumlar

Bölümler

Köşe Yazıları
Teknoloji
Sanat
Soru & Cevap
Dostluk & Sevgi
Eğlence
Geçmiş Zaman Olur ki

Konular

Sinema
Müzik
Kitap
Sözler
Oyunlar
Ürünler
Mekan
 
 
Reklam Fiyatları

İzleyici Mesajları

Elektronik posta :
bilgi@netyorum.com

 
 
Bu sayfayı arkadaşınıza göndermek için tıklayın.

 
 
Açılış sayfası yapmak için tıklayın.

Sık kullanılanlar listesine eklemek için tıklayın.

 

Eski Sayıları

Sanat 30.01.2003 - netyorum.com / Sayı: 120

PAULA MODERSOHN-BECKER ve WORPSWEDELİ SANATÇILAR: 1895-1906

Karşı Sanat Çalışmaları



İstiklal Cad. Elhamra Pasajı
258/203
Beyoğlu - İstanbul
Tel: 0212 245 15 08
e-posta: info@karsi.com

6 - 29 Kasım 2002

"Çok yaşamayacağımı biliyorum. Ama hüzünlü mü ki bu? Bir şenlik daha uzun olduğu için diğerlerinden güzel midir? Benim yaşamım bir şenlik, kısa ve yoğun bir şenlik."

Paula Modersohn-Becker


Karşı Sanat Çalışmaları, Goethe Enstitüsü ve IFA işbirliğiyle 6-29 Kasım 2002 tarihleri arasında Alman Modernizminin önemli temsilcilerinden olan Worpswedeli sanatçıların desen ve özgün baskılarından oluşan bir sergiye evsahipliği yapıyor.

Bremen yakınlarında küçük bir kasaba olan Worpswede, dönemin genç sanatçıları için alternatif bir eğitim imkânı sunuyordu. Worpswede'de oluşan sanatçı kolonisi, etkileyici manzara ve doğa resimleri yapıyor ve akademi dışı bir üslubu benimsiyordu.

Grubun en radikal üyelerinden sayılan Paula Modersohn-Becker, önce Londra ve Berlin'de resim eğitimi almış, ardından bu küçük kasabaya gelip koloniye katılmış, ancak dönem dönem sanatı ve kişisel gelişimi açısından teşvik edici ve ufkunu açan bir yer olarak gördüğü Paris'te kalmış ve bu sırada çeşitli atölye çalışmalarına da katılarak kendini sürekli geliştirmiştir. Fransız Avantgarde sanatından, Cézanne, Gaugin ve özellikle Van Gogh'tan etkilenen sanatçı, kendine has bir form dili geliştirmiştir. Şair ve yazar Rainer Maria Rilke ile dost olan Paula Modersohn-Becker, aynı grupta yer alan ressam Otto Modersohn'la evlenmiş ve çok genç yaşta hayata veda etmiştir.

Yapıtlarında, grubun diğer üyelerinin aksine doğa ve atmosfer olayları yerine marjinal insan figürlerini kullanmayı tercih eden Modersohn-Becker, figürlerin yalın ve karakteristik özellikleriyle betimlenmesinden yana olmuştur. Resme karşı duyduğu "çocuksu coşku" onun dramatik vurgulardan uzak kalmasına yol açmış, resimlediği konuların olanca gerçekliği ve arınmışlığıyla ön plana çıkmasına neden olmuştur.

Worpswede sanatçı kolonisinin diğer üyeleri Fritz Mackensen, Hans am Ende, Fritz Overbeck ve Heinrich Vogeler'in yapıtlarının da yer alacağı sergi kapsamında modernizm sürecini ve romantizm-modernizm çelişkisini irdeleyen bir dizi söyleşi de yapılacak.

Sergi 29 Kasım'a kadar saat 10:30 ile 19:30 arası izlenebilir.
 


Yorum Ekle Yorumları Listele
120. Sayı önceki yazı 120. Sayı sonraki yazı
Sanat Önceki Yazı Sanat Sonraki Yazı
Her hakkı saklıdır. All rights reserved. netyorum.com © 2000-2005 İstanbul-Türkiye